неделя, 29 август 2010 г.

  Всеки ден, отивайки на работа, в рамките на стотина метра от околоблоковите пространства газя окапали плодове. То не бяха круши, черници, джанки и какво ли не. Просто презряват и си капят по земята. Не се дразня, тъжно ми е. Защото не чак толкова отдавна, когато бях дете (физически) банди от малчугани обикаляха квартала в търсене на "съкровища" - зелени и практически негодни за ядене разнообразни плодове и ядки. С настървение обирахме круши и джанки, черници и финапи, орехи и бадеми.Защото след нас щяха да дойдат другите "банди" и да ги оберат! Не че ставаха за ядене. Просто това беше нашата плячка! На бандата малчугани с раздърпани дрешки и обелени коленца!
  Сега газя презрелите плодове... Няма деца с протегнати ръчички, подмятащи пръчки и камъни, скачащи под ниските клони... Не, че въобще няма деца. Просто сега те са забързани да седнат отново пред монитора, от който така трудно са били отделени преди десетина минути. Ръчичките им стискат джойстици и мишки, пръстчетата им натискат припряно бутоните на клавиатури... Плодовете са виртуални и се събират само, ако носят бонуси. Камъни и пръчки - що за архаизми! Сега има шот-гъни, снайпери, гранати...
  И няма защо да роптаем, че детските площадки стават паркинги...

7 коментара:

  1. същото си го мислех пак наскоро, и аз съм забелязала от няколко години, че никой не обира нито зелените, нито зрелите джанки в квартала :(

    ОтговорИзтриване
  2. ми не си ме пуснала из вашия квартал,за тва :)))
    особено джанките :)

    ОтговорИзтриване
  3. Коментарът беше за децата, а не тея с децата ;)
    Макар, че като си представих картинката как те пускат да обикаляш из кварталите да събираш джанки и смокини за компоти и сладко ми стана весело :D

    ОтговорИзтриване
  4. абе то нали знаеш, че всеки е поне по малко дете :)))
    смокини не обичам (много са ми сладки), а компоти и сладко не правя. но обичам да се катеря по дървета (вече отвреме-навреме) и да похапвам круши по боровете :)

    ОтговорИзтриване
  5. ааааа, мен ме насъскай за смокини, само ми кажи къде има!

    ОтговорИзтриване
  6. Не си и помисляй, че ще ти оставя нейде смокиня ;)
    Дам, като се замисля и аз много обичах да се катеря по дървета. И не, че съм еволюирал, но някакси ми е неудобно вече - по-висок съм от някои от дърветата :)))

    ОтговорИзтриване
  7. егаси човека дето си.. първо пасти няма да оставиш на жената, ся и смокини.. егоист!
    :)

    ОтговорИзтриване